Tarinat

Joulutervehdysvarat Väestöliitolle

Tänä vuonna Brandkind lahjoitti joulutervehdyksiin varatut varat Väestöliiton Kaikki On perheestä -kampanjan tueksi.

B2B or not to be -podcast: Mari Halonen

Mikä on digitaalisuuden ja verkkosivujen kehittämistyön merkitys yritysviestinnässä? Entä miksi kannattaa virkistää vanhan yhdistyksen ilme? Vieraamme Forcitin viestintä ja brändijohtaja Mari Halonen keskustelee aiheista podcastissamme.

B2B or not to be -podcast: Emma Peltoniemi

Miksi kannattaa tehdä vapaaehtoinen vastuullisuusraportti? Millaista vastuullisuuskeskustelua ilmailualalla käydään? Vieraamme viestintä- ja vastuullisuuspäällikkö Emma Peltoniemi Airprolta keskustelee aiheista podcastissamme.

Selkokielen käyttö

Yksinkertaisuus kannattaa. Viestinnän ja mainonnan monimuotoisessa maailmassa tarpeettoman koukeroinen ja pramea kieli lisää helposti kuluttajien hämmennystä.

Hyvä paha regulaatio?

Vastuullisuus on tulevaisuuden liiketoiminnan turvaamista ja parantamista. Tuoreella EU regulaatiolla luodaan yhteiset pelisäännöt, joiden puitteissa B2B-yritykset voivat varmistaa omaa kilpailukykyään, ja rakentaa kestävää tulevaisuutta.

Brandkind people: Marko Mannonen

Digital Leadimme Marko Mannosen mielestä digitaalinen maailma ei ole vaihtoehtoinen todellisuus tai rinnakkaisuniversumi. Se on osa jokaista arkemme osa-aluetta. Kun se toteutetaan oikein, se on intuitiivinen ja saumattomasti ihmisten käyttäytymiseen ja elämään integroitunut. Markon tehtävänä on auttaa asiakkaitamme näkemään maailma tästä näkökulmasta.

Brankind hyväksytty Hanselin sopimustoimittajaksi

Julkishallinnon yhteishankintayksikkö Hanselin sopimustoimittajana Brandkindin palvelutarjonta laajenee.

B2B or not to be podcast: Sanna Laakso & Niina Pippuri

Kuinka haastavaa vastuullisuusraportointi on? Mistä yrityksesi pitäisi aloittaa? Vieraamme, CtrlPrintin myynnistä ja markkinoinnista vastaava Sanna Laakso sekä Brandkindin operatiivinen johtaja Niina Pippuri, keskustelevat aiheesta podcastissamme.

Brandkind people: Iiro Aarnikoivu

Kokeneena markkinoinnin asiantuntijana Iiro Aarnikoivu vahvistaa Brandkindin kansainvälistä brändimarkkinoinnin osaamista ja projektinhallintaa. Hänen sydämellinen hymynsä tuo rooliinsa lämpöä, hyvää huumoria ja tehokasta yhteistyötä, parantaen Brandkindin asiakastarjontaa ja varmistaa projektien sujuvuuden. 

B2B or not to be podcast: Erja Sankari

Onko vastuullisuus edelleen pätevä markkinoinnin argumentti? Erja Sakari, iLOQin operatiivinen johtaja, joka vastaa myös yrityksen vastuullisuusasioista, kertoo jaksossa, miten yritykset voivat viestiä vastuullisuuttaan ulkoisille ja sisäisille kohderyhmille.

Brandkind people: Maiju Kettunen

Brandkindin uusin tiimiläinen, Maiju Kettunen, on monilahjakkuus, joka tuottaa upeita markkinointivideoita ja vaikuttavia valokuvia. Maiju tuo mukanaan Brandkindille myös tuoretta digitaalisen markkinoinnin osaamista.

Brandkindille AAA-luottoluokitus

Brandkind on jälleen palkittu korkeimman luottoluokituksen AAA-sertifikaatilla. Se kertoo yrityksen vakaasta taloudenhoidosta ja hyvästä kasvusta.

Maiju Kettunen liittyy Brandkindin luovaan tiimiin

Brandkind rekrytoi Maiju Kettusen Junior Creativeksi.

Brandkind people: Marjut Väänänen

Projektipäällikkö Marjut Väänänen vie projekteja läpi yhtä sulavasti kuin huippu-urheilusuoritusta. Tiimityötä ohjaavat selkeät tavoitteet, ja onnistuneen lopputuloksen jälkeen on aihetta juhlaan.

Brandkind people: Anu Tirkkonen

Ympäristöstä ja kaupunkisuunnittelusta innoituksensa saava Anu Tirkkonen on konseptisuunnittelun mestari ja tarkka brändisuunnittelija. Hän ei pelkää tunteiden käyttöä B2B-markkinoinnissa, kun ne sopivat asiakkaan brändiin ja arvoihin.

B2B or not to be podcast: Maarit Kairamo

Mikä on sisäisen viestinnän merkitys globaalissa yrityksessä? Ahlstromin sisäisen viestinnän vastaava Maarit Kairamo kertoo podcastissa, miten työntekijät otetaan huomioon ja saadaan sitoutettua sisäisen viestinnän avulla.

Iiro Aarnikoivu on nimitetty Brandkindin uudeksi asiakkuusjohtajaksi

Monikanavaisen markkinoinnin ammattilainen vahvistaa Brandkindin globaalin brändimarkkinoinnin osaamista ja projektihallintaa.

B2B or Not To Be podcast: Ville Tolvanen

Mistä koostuvat pitkäaikaiset asiakassuhteet? Podcastimme toisessa jaksossa kuulemme Ville Tolvasen, Brandkindin hallituksen puheenjohtajan ja iLOQin väliaikaisen markkinointijohtajan, ajatuksia aidon kumppanuuden rakentamisesta.

Brandkind people: Iita Satukangas

Brandkindin Junior Creativena Iita Satukangas hyödyntää visuaalista osaamistaan monipuolisissa projekteissa eri toimialoilta, sahoista venttiileihin. Yrityksistä oppiminen ja Brandkindin loistava tiimityö tuovat tyytyväisyyttä ja motivaatiota.

B2B or Not To Be podcast

Brandkind aloittaa B2B or Not To Be -nimisen podcast-sarjan, jossa ääneen pääsevät markkinointiasiakkaamme kansainvälisistä yrityksistä sekä muut kumppanimme. Ensimmäisenä vieraana on Metsä Fibren markkinointijohtaja Eva Martin.

Brandkind People: Teea Laitio

Senior Creative ja osakas, Teea Laitio, rakastaa prosesseja ja syventymistä asiakkaan liiketoimintaan. Uusien teknologioiden jatkuva oppiminen ja periksiantamattomuus motivoivat monipuolista ammattilaista, joka on rakentanut koko uransa mainosalalla.

Miten DEI näkyy markkinoinnissasi?

Monimuotoisuudella, yhdenvertaisuudella ja inkluusiolla pitäisi olla tärkeä rooli sisäisessä ja ulkoisessa viestinnässäsi, mutta millainen rooli tarkalleen? Entä miten voit parhaiten hyödyntää yrityksesi arvoja markkinoinnin tehostamisessa?

Brandkind people: Niina Pippuri

Account Director, Niina Pippuri, nimitettiin hiljattain Brandkindin operatiiviseksi johtajaksi. Vaikka hänen tittelinsä ja roolinsa ovat muuttuneet, asiakkaat pysyvät hänen työnsä keskiössä. Asiakkaiden luottamus Niinaan perustuu rennon ilmapiirin lisäksi hänen tarkkaan otteeseensa vaativimmissakin projekteissa.

Niina Pippuri nimitetty Brandkindin varatoimitusjohtajaksi

Asiakkuusjohtaja Niina Pippuri on nimetty Brandkindin varatoimitusjohtajaksi 1.5.2023 alkaen.

Markkinointikonkari ei pääse pilkuistaan

Vuosi sitten Brandkindin hallituksen puheenjohtaja Ville Tolvanen palasi pitkän tauon jälkeen markkinoinnin pariin. Konkarin asiantuntemukselle on ollut käyttöä – siitä ovat näyttönä monet hyvät keskustelut asiakkaiden kanssa sekä Brandkindin sisäinen kehittäminen.

Brandkind people: Minna Liukkonen

Sisällöntuottaja ja Art Director Minna Liukkosen elämäntavoite on yksinkertainen – olla olematta tylsä. Hän käyttää hyvää designia tehdäkseen asiakkaan maailmasta sekä toimivan että kauniin. Laaja kokemus tekee hänestä täydellisen kumppanin haastavissa projekteissa ja paineen alla. Hän pysyy rauhallisena ja saa aikaan ihmeitä olosuhteista riippumatta. Se on todellisen ammattilaisen merkki.

AI – kuumaakin kuumempi peruna

Tekoäly on nyt kaikkien huulilla. Joidenkin mielestä se tulee korvaamaan meidät kaikki, kun taas toisten mielestä sillä ei tee mitään. Mitä se oikein on ja miten voimme hyötyä siitä?

Brandkind People: Marika Ojamäki

Marika Ojamäki toimii Brandkindillä osakkaana ja Art Directorina. Hänen järjestelmällinen ja kurinalainen luovuutensa saa kiitosta niin asiakkailta kuin kollegoilta. Hän on myös tunnettu siitä, että hän pystyy olemaan joka paikassa ja hoitamaan kaiken samalla kertaa.

Brandkind aloittaa liiketoiminnot Pohjois-Amerikassa

Kansainväliseen B2B:een keskittynyt markkinointitoimisto Brandkind laajentaa toimintaansa avaamalla Pohjois-Amerikan toiminnot.

Viisi vinkkiä seuraavaan webinaariisi

Brandkind auttaa asiakkaitaan suunnittelemaan, luomaan ja toteuttamaan verkkotapahtumia aina pienistä asiantuntijawebinaareista suuriin kansainvälisiin virtuaalitapahtumiin. Olemme koonneet – kokemuksistamme viisastuneita – muutamia vinkkejä, jotka kannattaa pitää mielessä webinaaria suunnitellessa.

Brandkind people: Maiju Leppänen

Maiju Leppänen on Brandkindin osakas ja senior Art Director. Luovan uteliaisuuden siivittämänä hän haluaa luoda tarkoituslähtöisiä konsepteja ja identiteettejä, joissa yhdistyvät sekä kokonaisuuden ymmärtäminen että yksityiskohtien hallinta jokaisessa projektissa.

Brandkind people: Petri Laine

Petrin Laineen rennon olemuksen takana on kriittinen ajattelija ja taitava sanaseppo. Kirjoittamisen lisäksi häntä kiinnostavat konseptit ja sisällöt, joilla on vaikutusta yleisöön. Strategiajohtajana ja Plannerina hän etsii täydellistä tasapainoa liiketoiminnallisesti merkityksellisen, vakuuttavan argumentoinnin, sekä luovien ja huomiota herättävien lähestymistapojen välillä.

Brandkind mukaan ABB:n johtamaan energiatehokkuusliikkeeseen

Brandkind on liittynyt energiatehokkuusliikkeeseen (Energy Efficiency Movement, EEM), joka on maailmanlaajuinen pyrkimys vähentää energiankulutusta. EEM antaa yrityksille mahdollisuuden toimia liikkeen lähettiläänä kullekin organisaatiolle parhaiten sopivalla tavalla.

Klikkiotsikointi B2B-markkinoinnissa: lue asiantuntijoidemme ÄLLISTYTTÄVÄT vinkit!

Vetävä otsikko, joka suorastaan pakottaa klikkaamaan. Lupaus suuresta salaisuudesta, 5 elämän muuttavaa vinkkiä. Ilmiö on tuttu mediasta, mutta onko klikkiotsikointi tullut myös B2B-markkinointiin?

Toimistotyöläinen taimia istuttamassa

Me Brandkindilla olemme työskennelleet sellu- ja paperiteollisuuden asiakkaiden kanssa jo vuosia. Yksi teemoista, joista kirjoitamme säännöllisesti, on kestävä metsänhoito ja metsien uudistaminen.  Tänä kesänä yksi copywriteristamme, Peter Cura, vaihtoi muutamaksi päiväksi näppäimistönsä pottiputkeen ja lähti itse uudistamaan metsää.

Brandkind People: Sanna Ra

Sanna Ra on Brandkindin tuorein vahvistus. Hän on erikoistunut suunnittelemaan ja toteuttamaan markkinointi- ja yritysviestintää, jossa keskitytään kestävyyteen ja vastuullisuuteen.

Markkinointiaineistot yhdellä alustalla

Me Brandkindillä etsimme aina palveluita, joilla voimme parantaa asiakkaidemme markkinointia ja viestintää. Siksi olemme iloisia yhteistyöstä Showellin kanssa, joka on luultavasti yksi maailman parhaista digitaalisista alustoista tukemaan tehokasta myyntiä.

Brandkind ehdolla vuoden toimistoksi 2022

Brandkind on ehdolla Regin Vuoden toimisto 2022 -palkinnon saajaksi. Nimitysehdotus tulee asiakkailtamme, eli se on lisätodiste asiakaskeskeisen toimintatapamme toimivuudesta.

F niin kuin Frontify

Frontify on helppokäyttöinen ja ketterästi hallinnoitava alusta yrityksen brändielementeille ja -aineistoille. Brandkind on tyytyväinen saadessaan olla yrityksen ensimmäinen virallinen yhteistyötoimisto Suomessa.

Palkinto vuoden 2021 parhaasta briiffistä

Hyvä toimeksianto on vaikea taiteenlaji. Siksi Brandkind päätti jakaa palkinnon vuoden 2021 parhaasta briiffistä. Miten hyvä toimeksianto tehdään ja kenet palkitsimme?

5 vinkkiä hakukoneoptimointiin

Hakukoneoptimointi (SEO) on yksi tärkeimmistä seikoista, joka pitää huomioida verkkosisältöjä luotaessa. Ei ole mitään väliä, mitä sivuillasi lukee, jos kukaan ei löydä niitä. Siksi me Brandkindissä kokosimme näppärän kirjoitusvinkkilistan sisältöihin, josta sekä Google että ihmisyleisösi pitävät.

Brändin uudistaminen kumppanuudella

Suomalaisella Pesmelillä on yli 40 vuoden kokemus materiaalivirta- ja logistiikkaratkaisujen kehittämisestä ja valmistuksesta. Kun heidän piti uudistaa tuotemerkkiään, oikeanlainen osaaminen löytyi Brandkindilta.

Taloudellinen vakaus ja asiakassitoumus

Brandkind sai toukokuussa 2021 hienon tunnustuksen: Nordic Triple A -luokituksen luottokelpoisuudesta. Tunnustuksen myönsi Bisnode, joka on osa Dun & Bradstreet Corporationia.

Kannamme kortemme kekoon ympäristön puolesta

Ympäristön tila vaikuttaa meihin kaikkiin, ja Brandkindissa olemme päättäneet tehdä oman osamme hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi. Siksi olemme laatineet Brandkindin ympäristöohjelman.

Brandkind people: Nick Barlow

Englannin kieltä ja kielioppia rakastava filosofi, Nick Barlow, on yksi Brandkindin Creativeista, joka on erikoistunut muuttamaan syvälliset tekniset oivallukset suurelle yleisölle ymmärrettäviksi sanoiksi. Hän suhtautuu intohimoisesti etiikkaan ja DEI-aiheisiin. Saatat kuulla hänen vahvan äänensä joissakin tuottamissamme videoissa.

Vastuullisuus kuuluu kaikille

Tulevaisuudessa vain vastuulliset yritykset menestyvät ja selviytyvät. Ne, jotka kieltäytyvät muuttumasta ja pitävät kiinni vanhoista tavoista, jäävät jalkoihin. Vastuullisuus ja parannuspyrkimykset eivät kuitenkaan riitä. Yritysten on myös kerrottava asiakkailleen, mitä ne tekevät. Mutta miten viestiä se selvästi?