Pesmel
Pysy liikkeessä
”Brandkindin ammattitaito on huipputasoa, ja heidän palvelualttiutensa on kiitettävää. Erityisesti arvostamme mahdollisuutta työskennellä asiantuntevan tiimin kanssa, joka voi auttaa meitä myös lyhyellä varoitusajalla.”
Ilkka Hiirsalmi,
Markkinointijohtaja,
Pesmel
Pesmel on kokenut, monenlaisten tuotantolaitosten materiaalivirtoja ja logistiikkaa parantavien ratkaisujen suunnittelija ja toimittaja. Pesmelin Material Flow How® -konsepti kattaa kaikki asiakastarpeet älykkäästä, asiakaslähtöisestä suunnittelusta aktiivisiin elinkaaripalveluihin. Heidän ainutlaatuiset innovaationsa auttavat parantamaan tilatehokkuutta ja materiaalivirtoja prosessien välillä.
Luovuus on
ainutlaatuinen näkökulma,
joka johtaa tuloksiin.
Case 1
Kohti digitaalisempaa Pesmeliä
Olemme tehneet tiivistä yhteistyötä Pesmelin kanssa kehittääksemme heidän brändi-identiteettiään, verkkosivustoaan ja markkinointimateriaalejaan kilpailukykyisemmiksi. Tarkoituksena on ollut parantaa käyttäjäkokemusta ja palvella paremmin kansainvälisiä markkinoita.
Haaste
Brändin uudistus digitaalisuus edellä
Pesmel on yli 40 vuoden ajan ollut johtava toimija materiaalivirtausten ratkaisujen suunnittelussa ja valmistuksessa teollisuuden käsittelyyn, pakkaamiseen, varastointiin ja logistiikkaan. Tehokkuuteen keskittyen he auttavat asiakkaitaan saavuttamaan joustavuutta operatiivisiin toimintoihin parantamalla laatua, tarkkuutta ja nopeutta.
Menestyneimmätkin yritykset tarvitsevat joskus brändiuudistuksen, ja vuonna 2019 Pesmel pyysi Brandkindia luomaan uuden brändi-identiteetin vakiinnuttaakseen markkina-asemansa tulevaisuudessa. He halusivat erityisesti vahvistaa asemaansa liiketoimintansa digitalisoitumisessa ja kansainvälistymisessä. Tämä edellytti digitaalsuus edellä -lähestymistapaa markkinoinnissa ja yritysidentiteetissä – vain logo säilytettiin ennallaan.
Toteutus
Laatusisältöä ja tulevaisuuden näkymiä
Yhtenäisyyden varmistaminen kaikissa myynti- ja markkinointimateriaaleissa on tärkeää, joten osana yhteistyötämme loimme mallipohjat esityksille, esitteille ja muille medioille heidän markkinointiosastonsa käyttöön. Nyt Pesmelin kaikissa dokumenteissa on selkeä ja tyylikäs visuaalinen ilme, joka auttaa esittämään tietoja mahdollisimman tehokkaasti. Brandkindilla on myös keskeinen rooli Pesmelin asiakaslehtien suunnittelu- ja toimitustyössä.
Uusi verkkosivusto, joka esittelee Pesmelin uudistetun brändi-identiteetin, on ollut molemmille osapuolille positiivinen ja vaivaton kokemus. Pitkäaikaisena kumppanina olemme sitoutuneet kasvattamaan heidän verkkonäkyvyyttään ja sosiaalisen median toimintaansa myynti- ja markkinointitavoitteidensa mukaisesti. Olemme tiiviissä yhteydessä asiakkaaseemme varmistaaksemme, että heidän tarpeensa ymmärretään ja huomioidaan.
Tulos
Vahva ja tunnistettava brändi paremmalla verkkonäkyvyydellä
Toimeksiannon mukaisesti suunnittelimme täysin uuden rakenteen Pesmelin visuaaliselle identiteetille. Verkkosivusto sai kokonaan uuden ilmeen, ja sen käyttökokemusta (UI/UX) parannettiin merkittävästi, jotta asiakkaat löytäisivät tarvitsemansa tiedot helpommin.
Pesmelin asiakkaat ja yhteistyökumppanit ovat ottaneet uuden verkkosivuston ilmeen ja toiminnallisuuden hyvin vastaan. Vahvempi verkkonäkyvyys on myös tukenut myyntityötä tilanteissa, joissa kasvokkain tapaamiset eivät ole olleet mahdollisia.