ABB

Sähköistetään ympäristöt

Haastattelut
Kirjallisuuskatsaus
Sisällön suunnittelu ja tuottaminen
Infografiikat
White papers
Videotuotanto
Markkinointimateriaalit

ABB on sähköistämisen ja automaation teknologiajohtaja, joka edistää kestävämpää ja resurssitehokkaampaa tulevaisuutta. ABB:n ratkaisut yhdistävät suunnitteluosaamisen ja ohjelmistot optimoidakseen tuotteiden valmistusta, liikkumista, käyttöä ja operointia. ABB:n teknologiat ja innovaatiot palvelevat laajaa asiakaskuntaa ympäri maailmaa.

abb.com

Case 1

Liikkeen luominen puhtaalta pöydältä

Autamme ABB:ta rakentamaan globaalia liikettä energiatehokkuuden ympärille, yhdistäen alan ammattilaiset, asiakkaat, kilpailijat ja laajemman yleisön.

Haaste

Kiinnostusta uuden energiatehokkuusliikkeen ympärille

ABB, yhtenä maailman johtavista teknologiayrityksistä, tarjoaa tuotteita ja palveluita monille teollisuudenaloille. Ilmastokriisin laajuuden paljastuttua ABB on ollut avainasemassa kehittämässä energiatehokkaampaa teknologiaa. Tiedämme, että noin 70 % maailman energiasta kuluu moottoreiden käyttöön.

ABB tarkastelee ympäristöasioita laajemmasta näkökulmasta kuin vain tuotteidensa kautta, siksi ja vuoden 2021 alussa yritys käynnisti Energy Efficiency Movement -liikkeen. Kyseessä on kolmen vuoden projekti, jonka tarkoituksena on luoda alusta maailmanlaajuiselle toiminnalle ja keskustelulle. Pieni parannus maailmanlaajuisessa energiatehokkuudessa voi vaikuttaa merkittävästi, edistäen samalla kestävän kehityksen tavoitteiden saavuttamista.

ABB tarvitsi kumppanin tukemaan ajatusjohtajuuden vahvistamista ja varmistamaan, että liike saisi vahvan alun globaalin digitaalisen kampanjan avulla.

Toteutus

Yhteisen kiinnostuksen herättäminen keskeisessä aiheessa

Yhteistyössä ABB:n kanssa, Brandkind käytti teknologisia White Paper -julkaisuja, asiakastarinoita ja asiantuntijoiden sekä päättäjien haastatteluja rakentaakseen Energy Efficiency Movementia. Videohaastattelut, sosiaalisen median sisällöt ja artikkelit kattavat laajan valikoiman teollisuudenaloja ja energiatehokkaita ratkaisuja.

Energy Efficiency Movement jatkuu, kuten myös roolimme sen kehityksessä. Kun liikkeeseen liittyy yhä enemmän yrityksiä ja organisaatioita, tuotamme sisältöä, joka ilmentää liikkeen periaatteita – halua tehdä positiivista muutosta yhteiskunnan hyväksi.

Tulokset

Maailmanlaajuinen ja monipuolinen yleisö

Projektipäällikkömme, copy writerimme ja AD:mme ovat tehneet tiivistä yhteistyötä ABB:n viestintätiimien kanssa rakentaakseen merkittävää läsnäoloa liikkeelle sosiaalisessa mediassa ja verkossa. Tavoitteena oli lisätä tietoisuutta energiatehokkuuden parantamisen mahdollisuuksista eri teollisuudenaloilla ja julkaista saavutettuja edistysaskelia.

Sen sijaan, että ABB vain markkinoisi energiatehokkuutta parantavia tuotteitaan ja teknologioitaan teollisuuden sovelluksissa, yritys haluaa aktiivisesti sitouttaa teollisuuden, hallitukset ja yhteiskunnan mukaan keskusteluun. Koska projekti suunniteltiin vuosi etukäteen, toteutus on sujunut vaivattomasti. Toimeksiannon mukaisesti olemme varmistaneet, että insinöörien lisäksi myös muut sidosryhmät ovat innostuneet. Tämä on johtanut tuhansiin White Paper -latauksiin ja verkkosivujen kävijämäärien kasvuun. Liikkeestä on kehittynyt todella globaali hanke, johon osallistutaan ympäri maailmaa.

Case 2

Luodaan yhdessä tulevaisuuden tarina

Tarjoamme ammattimaisesti kohdennettua viestintäsisältöä kaikille B2B-päätöksentekijätasoille. Teknologiapainotteisempien yleisöjen vakuuttamiseksi ABB kääntyi Brandkindin puoleen jatkamaan White Paper -julkaisujen sarjaa osana heidän Energy Efficiency Movement -hankettaan.

Haaste

Teknisten asioiden selkeä viestintä

Energy Efficiency Movement on jatkunut nyt kolme vuotta. Se edistää energiatehokkuuden ongelmien ja ratkaisujen tunnettuutta monilla teollisuudenaloilla. Teollisuuden B2B-maailmassa on monia päätöksentekijöitä ja mielipidevaikuttajia, jotka on tavoitettava ja vakuutettava. White Paper -julkaisut, kuten liikkeen tueksi tuotetut, ovat erinomainen tapa puhutella teknisesti orientoitunutta yleisöä.

Hyvän White Paperin on tarjottava syvällistä tietoa, mutta sen on samalla oltava inspiroiva ja kiinnostava lukijalle. Tasapainon löytäminen raskaan datan ja helposti ymmärrettävän sisällön välillä on alue, jossa voimme auttaa. Yhtenäinen rakenne, tiiviit osiot, sekä vaikuttavat infografiikat ja kuvat luovat miellyttävän lukukokemuksen ja helpon selailtavuuden. Nämä ovat olleet avaintavoitteita myös EEM White Paper -sarjassa.

Tulokset

Dokumentoitu ajatusjohtajuus

Brandkind ja ABB ovat tähän mennessä tuottaneet lähes 20 Energy Efficiency Movement -aiheista White Paper -julkaisua. Sujuva yhteistyö ja jäsennelty lähestymistapa ovat auttaneet löytämään oikean tasapainon teknisyyden, viestinnän selkeyden ja lukukokemuksen välillä. Lopputulokset ovat olleet tyytyväisiä sekä teknisempi kohdeyleisö että ylimmän johdon päätöksentekijät. Julkaisut ovat tukeneet ABB:n ajatusjohtajuusasemaa ja korostaneet heidän teknologista huippuosaamistaan.

Olemme pystyneet tarjoamaan ulkoisen resurssin jatkuvan tuotantokapasiteetin varmistamiseksi kampanjan aikana. Lisäksi olemme hyödyntäneet kokemustamme ja muuntaneet valtavat määrät teknistä dataa selkeiksi ja tiiviiksi lukupaketeiksi, joilla on hiottu ja ammattimainen ulkoasu.

Toteutus

Vaativia ideoita laajassa markkinointikontekstissa

Roolimme ja tehtävämme tällaisissa tilanteissa on selkeä. Vastuullamme on kiteyttää selkeä viesti ja vahva perustelu runsaan teknisten dokumenttien, haastattelujen ja muiden lähteiden aineiston pohjalta. Työ alkaa aina sisällön rakenteen ja White Paperin avainkohtien määrittelyllä. Alustava luonnos toimii yhteistyön perustana asiakkaan asiantuntijoiden kanssa lopullisen julkaisusisällön kehittämisessä.

White Paperit, kuten ABB:lle tehdyt, eivät ole pelkkää tekstintuotantoa. Myös tiedon visualisointi on tärkeässä roolissa. Kaavioiden, diagrammien, infografiikoiden ja valokuvien käyttö tekee julkaisusta helpommin omaksuttavan ja parantaa ydinsanoman tehokasta viestintää.