iLOQ
Avaamme uusia ovia
Kun tavoitellaan kasvua, kansainvälistä laajentumista ja brändin tunnettuuden lisäämistä, Brandkind on ollut oikea kumppani jo monen vuoden ajan.
Tietenkin on myös mahdollista, että kaikki erinomaiset tulokset ovat ainoastaan minun ansiotani.
Joni Lampinen
Toimitusjohtaja, USA
iLOQ
iLOQ on maailman johtava paristovapaiden digitaalisten pääsynhallintaratkaisujen kehittäjä ja valmistaja, jonka tavoitteena on ajaa perinteisen mekaanisen lukon ja avaimen ohi. On innostavaa olla tukemassa heitä matkalla kohti jatkuvaa kestävää kasvua ja nopeaa kansainvälistä laajentumista.
Luovuus on
ainutlaatuinen näkökulma,
joka johtaa tuloksiin.
Case 1
360 astetta vastuullisuutta
Nykypäivän haastavassa yritysmaailmassa asiakkaat odottavat yritysten käsittelevän sosiaalisia ja ympäristökysymyksiä rehellisesti, avoimesti ja tehokkaasti. Mutta miten varmistimme, että iLOQin ESG-viesti menee läpi?
Haaste
Uudenlainen kestävän kehityksen agenda
iLOQ on aina ollut erilainen lukkoyhtiö. Se on alan johtava innovaattori, joka on mullistanut lukkoalan huippuluokan digitaalisilla lukitus- ja pääsynhallintaratkaisuillaan.
Innovatiivisen digitaalisen teknologian markkinajohtajana yritys halusi vakiinnuttaa asemansa myös pääsynhallinta-alan kestävän kehityksen ajatusjohtajana. Toimeksiantona oli luoda iLOQille uusi kestävän kehityksen konsepti ja kampanja, joka toisi tämän aseman suuren yleisön ja koko toimialan tietoisuuteen.
Tulokset
Vahva ja vetoava viesti
iLOQ on pitkäaikainen kumppanimme, joten ymmärrämme heidän liiketoimintaansa, brändiään ja toimintatapojaan erittäin hyvin. Yrityksen arvojen syvällisen tuntemuksen ansiosta varmistimme, että kestävän kehityksen ohjelma ja brändi täydentävät toisiaan. Näin syntyi 360° of Sustainability -konsepti, joka korostaa sitä, että kestävän kehityksen piiriin eivät kuulu ainoastaan iLOQin suorat toiminnot, vaan myös koko toimitusketju ja ratkaisujen elinkaaret.
Visuaalisesti houkutteleva kampanja on osoittautunut onnistuneeksi sekä sisäisesti että ulkoisesti. Kampanjan johdonmukainen, selkeä ja houkutteleva muotokieli välittää tehokkaasti ESG-ydinviestit videoiden, sisältömarkkinoinnin, sosiaalisen median ja verkkosivuston sisällön kautta.
Toteutus
Arvojen mukaista työtä
Teemme aina tiivistä yhteistyötä asiakkaidemme kanssa, eikä tämä projekti ollut poikkeus. Tavoitteenamme on aina ymmärtää asiakkaidemme näkökulmia niin viestintäkonseptien kuin yleisen liiketoimintafilosofian kannalta. Autamme heitä välittämään viestinsä selkeästi mukaansatempaavalla ja kiinnostavalla tavalla.
Jaamme näkemyksen siitä, että yhteen hiileen puhaltamalla saadaan paras tulos. Kumppanuutemme jatkuu laajalla paletilla korkealaatuista viestintäsisältöä, joka tukee iLOQin kattavaa kestävän kehityksen ohjelmaa.
Case 2
Vierivä brändi ei sammaloidu
On selvää, että nopea kasvu ja kansainvälinen laajentumisen tuo yrityksille uusia haasteita. Autoimme iLOQin brändiä vastaamaan yrityksen valtavia kasvuharppauksia ja teknologista kehitystä.
Haaste
Brändi tänään ja huomenna
Kun digitaalisen pääsynhallintajärjestelmän tarjoaja iLOQ uudisti yritysstrategiansa, oli aika päivittää samalla brändäystä ja viestintää. Brändin totaalinen uudistaminen ei ole mikään läpihuutojuttu, joten on tärkeää, että sitä on työstämässä ihmisiä, jotka ymmärtävät täysin brändin nykytilanteen sekä yrityksen tulevaisuuden suunnan. Keskinäisen luottamuksen ja läheisen yhteistyön ansiosta iLOQin brändin uudistaminen on onnistunut erittäin hyvin.
Tulokset
Hyvä brändi herää eloon
Uusi brändi-identiteetti pitää sisällään määritellyn asiakaslupauksen, vision, tarkoituksen sekä visuaalisen identiteetin, joka koostuu uudesta logosta, graafisista elementeistä, brändivalokuvauksesta ja keskeisistä brändimateriaaleista. Kaikki tämä on palvellut yritystä hyvin aikana, jolloin sen koko on itse asiassa (taloudellisesti) kaksinkertaistunut. Vahvan sisäisen sitoutumisen ja brändin sisäistämisen ansiosta Making life accessible –ajattelutavasta ja viestinnästä on tullut luonnollinen osa yrityksen päivittäistoimintoja.
Toteutus
Brändäyksellä bisneshyötyä
iLOQin brändi-identiteetti uudistettiin alusta lähtien. Kun pureuduimme yrityksen uuteen liiketoimintastrategiaan perustuvaan brändistrategiaan, kävi ilmi, että teknologia- ja suunnittelukeskeinen lähestymistapa oli muutettava inhimillisempään ja palvelukeskeisempään tapaan työskennellä ja viestiä. Lopputuloksena oli yrityksen uusi asiakaslupaus ja -filosofia, Making life accessible. Keskeinen osa projektia oli myös täysin uuden visuaalisen ilmeen luominen vastaamaan sekä ajattelutavan muutosta että yrityksen asettamia kunnianhimoisia kasvutavoitteita.