Tammikuun alussa asiakkuusjohtajana aloittanut Iiro Aarnikoivu siirtyi Brandkindille VML MAP:lta (entinen Wunderman Thompson MAP), jossa hän vastasi Fordin monikanavaisen markkinoinnin suunnittelusta ja toteutuksesta Suomessa.

”Iirolla on vankka kokemus isoista kansainvälisistä asiakkuuksista ja CRM-ymmärrystä. Pystymme tarjoamaan monikanavaista markkinointia entistä paremmin asiakkaillemme”, sanoo Brandkindin toimitusjohtaja Marja Peltola.

”Brandkindilla on todella kiinnostavia asiakkuuksia, ja pääsen varmasti tuomaan omaa osaamista ja ratkaisuja pöytään. Monikanavaisuuden hallinnan avulla pystyn näkemään eri osa-alueiden synergiat. Haluan perehtyä brändeihin tarkemmin, jotta pystymme tukemaan asiakkaitamme entistä paremmin heidän tavoitteittensa tehokkaassa saavuttamisessa”, Aarnikoivu kuvailee.

Aarnikoivulla on myös kokemusta myynnillisistä tehtävistä, joista on ollut hyötyä erityisesti uusasiakashankinnassa. ”Sain myynnin puolelta paljon paineensieto- ja ratkaisukykyä. Kun koko asiakkuuskaari hallussa, on helpompi tarjota asiakkaalle oikeita ratkaisuja.”

Brandkindilla hän odottaa erityisesti asiakkaiden tapaamisia ja olemassa olevien asiakkuuksien kehittämistä. ”Asiakkaiden kestävän kehityksen innovaatiot ovat oikea suunta. On myös hienoa nähdä, että Brandkind on ottanut koppia tekoälyn hyödyntämisestä. AI-osaamista voidaan tarjota asiakkaille ja tukea kaikkien osapuolten toimintaa.”

Aarnikoivuun on tehnyt vaikutuksen myös Brandkindin muu luova osaaminen. ”Sitä olisi hienoa päästä tarjoamaan asiakkaille vielä enemmän, tuoda luovien ratkaisujen kautta brändinäkyvyyttä asiakkaille”. 

Omaa luovuuttaan ja työstä palautumista Aarnikoivu ruokkii urheilemalla. ”Olen intohimoinen liikkuja. Talvisin harrastan murtomaahiihtoa, kesäisin lenkkeilyä ja kuntosalia ympäri vuoden, yksin tai porukassa.”