Energy Efficiency Movement
Kohti positiivista muutosta


”Brandkind on ollut korvaamaton ja joustava kumppani oikean äänensävyn luomisessa Energy Efficiency Movementin viestin välittämiseen.”
Mike Umiker
Toiminnanjohtaja
Energy Efficiency Movement Assocation
Energy Efficiency Movement on itsenäinen organisaatio, joka tuo yhteen teknologiayrityksiä, tutkijoita, julkisen sektorin päättäjiä ja muita sidosryhmiä. Sen tavoitteena on parantaa merkittävästi energiatehokkuutta maailmanlaajuisesti. ABB käynnisti liikkeen vuonna 2019, ja siitä tuli itsenäinen yksikkö vuonna 2023.

Luovuus on
ainutlaatuinen näkökulma,
joka johtaa tuloksiin.
Case 1
Energiatehokkuuden innovaatiot ja toiminta
Haaste
Liikkeen kotipesä
Vuonna 2021 yksi maailman johtavista teknologiayrityksistä, ABB, käynnisti aloitteen nimeltä Energy Efficiency Movement (EEM), joka tarjoaa alustan maailmanlaajuiselle toiminnalle ja keskustelulle energiatehokkuuden käytännöistä teollisuudessa. Vuoden 2024 toukokuussa EEM, joka on energiatehokkaiden käytäntöjen edelläkävijä teollisuudessa, ilmoitti siirtyneensä voittoa tavoittelemattomaksi yhdistykseksi. Sen perustajajäsenet ovat ABB ja Alfa Laval ja se on rekisteröity Sveitsin Zürichiin.
Kerätäkseen yhteen sekä suuria alan toimijoita että pienempiä toimijoita ympäri maailmaa, EEM tarvitsi verkkosivuston liikkeen kotipesäksi. Koska Brandkind oli alusta asti tukenut EEM:n viestintää ja sillä oli vaadittu tekninen osaaminen, olimme hyvä valinta Energy Efficiency Movementin verkkosivujen suunnittelun seuraaviin vaiheisiin.
”Brandkind on osoittautunut arvokkaaksi ja joustavaksi kumppaniksi oikean äänensävyn luomisessa Energy Efficiency Movementin viestin välittämiseen”, sanoo Mike Umiker, Energy Efficiency Movement -yhdistyksen toiminnanjohtaja.
Toteutus
Nopea ja vaivaton pääsy sisältöön
Ohje oli selkeä: kehitä inspiroiva ja selkeä verkkosivusto EEM:lle. Meidän piti varmistaa sujuva siirtymä nykyisille jäsenille (tai Movers, kuten EEM heitä kutsuu), samalla kun loisimme houkuttelevan alustan uusille potentiaalisille osallistujille, jotka ovat kiinnostuneita liittymään yhteisöön. Erityisen tärkeää oli varmistaa, että uusilla potentiaalisilla Movers-jäsenillä on nopea ja vaivaton pääsy sisältöön sekä mahdollisuus liittyä aloitteeseen.
Sen jälkeen kun alkuperäinen verkkosivusto oli julkaistu, olemme jatkaneet tiivistä yhteistyötä EEM:n hallintotiimin kanssa. Olemme tehneet säännöllisiä sisältö- ja rakennepäivityksiä varmistaaksemme, että uudet resurssit ja yhdistyksen merkkipaalut viestitään ajallaan ja tehokkaasti. Esittelimme myös automatisoidun perehdytysprosessin uusille Movers-jäsenille CRM-järjestelmän avulla.
Tulokset
Mielenkiinnon herättäminen
Uusi Energy Efficiency Movement -sivusto on selkeä ja informatiivinen tieto- ja inspiraatiolähde uusille ja potentiaalisille Movers-jäsenille. Sivusto jakaa aiheeseen liittyviä tarinoita ja innovaatioita ympäri maailmaa helposti selailtavassa muodossa. Alun muutamasta Movers-jäsenestä EEM on nyt kasvanut yli 500 yrityksen yhteisöksi, joka koostuu eri kokoisista yrityksistä ympäri maailmaa.
Suunnittelemamme verkkosivusto tarjoaa tarvittavan alustan maailmanlaajuisen energiatehokkuustoiminnan edistämiseen ja toimii keskeisenä viestinnän ja yhteistyön välineenä Energy Efficiency Movementille.


