Brandkind people: Niina Pippuri
Account Director, Niina Pippuri, nimitettiin hiljattain Brandkindin operatiiviseksi johtajaksi. Vaikka hänen tittelinsä ja roolinsa ovat muuttuneet, asiakkaat pysyvät hänen työnsä keskiössä. Asiakkaiden luottamus Niinaan perustuu rennon ilmapiirin lisäksi hänen tarkkaan otteeseensa vaativimmissakin projekteissa.
Nauru. Se kuuluu yhtä olennaisesti Niinan persoonallisuuteen kuin hänen mutkattomuutensa.
Asiakaskokemus edellä
Niinan kaltaiset ihmiset luovat pohjan positiiviselle asiakaskokemukselle. Asiakkaamme tuntevat hänet aikaansaavana asiakkuusjohtajana, joka ei silti turhia jäykistele. Hän muistuttaa, että meillä kaikilla on mahdollisuus ja vastuu valita kuinka kommunikoimme ihmisten kanssa.
”Uskon, että meillä kaikilla on supervoimia ja omani ovat positiivisuus ja se, että saan asiat tapahtumaan. Työn ei tarvitse olla liian vakavaa ja homma kerrallaan tekemällä kaikesta selvitään”, Niina summaa filosofiaansa.
Hänelle työssä tärkeintä on asiakkaan rooliin asettautuminen, pyrkimys ymmärtää heidän tarpeensa ja toiveensa. ”Samalla kun meidän oman liiketoimintamme osalta on tärkeää kehittää ja kasvattaa asiakkuuksia, pidempi asiakkassuhde ja syvempi toimialaymmärrys palvelee myös aina asiakasta.”
Ratkaisukeskeisyys tuottaa tulosta
Niina ei näe ongelmia, vaan haasteita, jotka on luotu ratkaistaviksi. ”Joskus saatamme lähteä liikkeelle todella eri lähtökohdista asiakkaan kanssa, mutta aina lopulta löytyy yhteisymmärrys. Pitää vain tehdä asiat uudestaan tai eri tavalla.”
Lähtökohtaisesti jokainen uusi työ – asiakkaan toimialasta riippumatta – tähtää asiakkaan liiketoiminnan kehittämiseen ja tukemiseen markkinoinnin ja viestinnän keinoin. Ja kun kaikki menee nappiin, kiitos kuuluu kaikille. ”Parasta työssäni on se hetki, kun saan kertoa meidän tiimillemme, että työmme tuottaa tulosta ja asiakas on tyytyväinen”, Niina sanoo. ”Kun asiakas onnistuu, mekin onnistumme.”
Uudet haasteet ilahduttavat
Niinalla tulee pian kymmenen vuotta täyteen Brandkindilla. ”Olen todella innoissani uudesta roolista ja koen, että minulla on sellaisia kykyjä ja näkemystä, joista yritys hyötyy. Meillä saa ottaa vastaan uusia haasteita, jos niitä haluaa, joten lähden uudella innolla kehittämään Brandkindia”, Niina kertoo.
Ennen mainosalaa hän on työskennellyt monipuolisesti media-alan eri tehtävissä keräten ymmärrystä niin mainonnan vaikuttavuudesta kuin median käytöstäkin. Brandkindilla Niinan vastuulla on ollut asiakkuuksia monipuolisesti eri toimialoilta, softamaailmasta raskaaseen teollisuuteen. ”On etuoikeus työskennellä monen toimialan ja sektorin kanssa, kaikissa on kiinnostavat puolensa.”
Vastuullisuus vetää
Vastuullisuus on Niinalle henkilökohtaisesti tärkeää, mutta niin myös asiakkuuksissa. Brandkind on saanut ilolla huomata, kuinka yhä useampi yritys haluaa tuoda esille vastuullista liiketoimintaansa. ”On mukava tehdä töitä asiakkaiden kanssa, jotka kokevat, että vastuullisuus on tärkeä osa bisnestä ja ottavat sen vakavasti.”
Kuva: Ida Thynell