Brandkind people: Minna Liukkonen
Sisällöntuottaja ja Art Director Minna Liukkosen elämäntavoite on yksinkertainen – olla olematta tylsä. Hän käyttää hyvää designia tehdäkseen asiakkaan maailmasta sekä toimivan että kauniin. Laaja kokemus tekee hänestä täydellisen kumppanin haastavissa projekteissa ja paineen alla. Hän pysyy rauhallisena ja saa aikaan ihmeitä olosuhteista riippumatta. Se on todellisen ammattilaisen merkki.
Tylsyys on turhaa
”Rakastan värejä ja tarinoita”, Minna sanoo, ”erityisesti voimakkaita tunteita herättäviä tarinoita. Olen utelias kaikesta maan ja taivaan välillä. ” Vapaa-ajallaan hän ruokkii uteliaisuuttaan musiikilla, elokuvilla ja sosiaalisella medialla sekä pitämällä kynää kädessään. ”Olen sydämeltäni kuvittaja. Piirrän aina. Jokaisen muistikirjan jokaisen sivun kulmassa on jonkinlainen piirros. Se on tapa, jolla käsittelen ympäröivää maailmaa.”
Tarkkaa kauneussilmää ei kuitenkaan pidä sekoittaa pinnallisuuteen. Minnasta on mahtavaa suunnitella, kehittää ja tuottaa kekseliäitä ja vaikuttavia materiaaleja asiakkailleen. On tärkeää tuoda raikas, utelias asenne jokaiseen projektiin. ”Vahvat tunteet ovat hyviä. Joskus työn alla olevat visuaaliset elementit, kuten tuotevalokuvat, eivät ole itsessään kovin houkuttelevia. Mutta vihaan olla tylsä, joten yritän aina elävöittää töitä mielenkiintoisilla uusilla tavoilla”, hän selittää. ”Onneksi usein asiakkaamme ovat avoimia uusille ideoille ja luottavat arviointikykyymme.”
Ja vaikka Minna kuvailee itseään jopa introvertiksi, kollegat pitävät häntä teräväpäisenä ja yhtenä hauskimmista työkavereista. Sinun pitää vain ymmärtää sarkasmia ja kuivaa huumoria. ”Jopa kaltaiselleni introvertille muiden kanssa oleminen on tärkeää. Positiivinen työympäristö samanhenkisten luovien ajattelijoiden kanssa on hyväksi meille kaikille”, hän selittää.
Luovuus ei ole pahitteeksi
Minnan tavoitteena on tietenkin tarjota aina asiakkaille kaikkein vaikuttavimmat ja olennaisimmat materiaalit. Oli kyseessä suuri brändäysprojekti tai nokkela pieni digitaalisen tai sosiaalisen median toteutus, hänen kriittinen ja kekseliäs silmänsä loihtii uusia ideoita asiakkaalta saatuun briiffiin. Hän seuraa myös alan ajankohtaista kehitystä, tarkastelee mitä uutta populaarikulttuurin, graafisen suunnittelun ja markkinoinnin saralla on ja suunnittelee kuinka hyödyntää niitä työssään.
”Yleisesti ottaen graafisen suunnittelun tila on mielestäni tällä hetkellä ihan hyvä. Siellä näkee todella mielenkiintoisiä töitä. Mutta mainonta on mielestäni jotenkin jämähtänyt paikoilleen, pitäisi olla enemmän rohkeutta kokeilla uusia asioita. Tätä asennetta haluan pitää yllä ja kannustaa muita mukaan, koska luovuus ei ole koskaan pahitteeksi.”
Vaikka Minna on monilahjakkuus, on tiettyjä tehtäviä, joita Minna suosii. ”Tällä hetkellä nautin itse asiassa todella paljon työskentelystä videon parissa. Kuva voi kertoa tuhat sanaa, mutta vakuuttava tarina on helpompi kertoa videon kautta. Ja mielenkiintoisten, voimakkaiden tarinoiden luominen on työmme ydintä.”