Brandkind people: Iita Satukangas
Brandkindin Junior Creativena Iita Satukangas hyödyntää visuaalista osaamistaan monipuolisissa projekteissa eri toimialoilta, sahoista venttiileihin. Yrityksistä oppiminen ja Brandkindin loistava tiimityö tuovat tyytyväisyyttä ja motivaatiota.
Pitkän uran alku
Iita liittyi Brandkindin tiimiin kaksi ja puoli vuotta sitten, kun hän oli valmistumassa opinnoistaan Keudan ammattiopistosta. ”Opiskelin Media-alan toteutusta, mikä kuulostaa aika hienolta,” hän selittää, ”ja opin paljon siitä, kuinka käyttää visualisointia tärkeiden viestien välittämiseen. Se loi hyvän pohjan työskentelylle täällä.”
Kun opinnot päättyivät, hän liittyi Brandkindiin ja aloitti heti työskentelyn suurimmissa projekteissamme. Oli tärkeää, että Brandkind tarjosi hänelle alkuun tarvittavan tuen. ”Tämä on ehdottomasti hyvä paikka aloittaa ura,” Iita kertoo. ”Sain vastuuta heti alussa, mutta minua ei asetettu liian kovan paineen alle ja sain oppia omaan tahtiin. Luovuudelleni annettiin tilaa, ja täällä on aina kannustettu uusien taitojen oppimiseen.”
Ymmärrystä ja oppimista ilman paineita
Iitan suosikkiprojekteihin on kuulunut Metsä Fibre, jossa hän on tehnyt animaatioita Rauman ja Kemin uusille tehtaille. Samalla hän on oppinut paljon asiakkaamme liiketoiminnasta. ”Valokuvauskeikka sahalla oli todella mielenkiintoinen kokemus. Oli inspiroivaa nähdä, miten prosessit toimivat paikan päällä käytännössä. Asiakkaiden tyytyväisyyden saavuttaminen vaatii kuuntelua ja avoimuutta palautteelle, mutta työn aloittamiseksi meidän täytyy ymmärtää heidän liiketoimintansa. Tämä on paras tapa siihen.”
Luoville työntekijöillemme on tärkeää oppia uusia toimialoja ja liiketoimintoja. Erityisesti silloin, kun on mukana useissa erilaisissa projekteissa, kuten Iita. ”Olen eräänlainen kiertävä Creative, eli autan projekteissa tarpeen mukaan. Välillä voi tulla hektistä, joten on tärkeää keskittyä tekemiseen tehokkaasti,” hän sanoo. ”Ei kannata asettaa itselleen liikaa paineita.”
Asiakastyytyväisyys tulevaisuuden näkökulmasta
Iitan mukaan on tärkeää olla avoin uusille mahdollisuuksille luovassa viestinnässä ja olla motivoitunut oppimaan niistä. Näin voi säilyttää motivaation ja mielenkiinnon omaan työhön, mikä hyödyttää myös asiakkaita. Moderni digitaalinen viestintä tarjoaa entistä enemmän keinoja vaikuttavan viestinnän luomiseen.
”Odotan innolla pitkää uraa alalla. Haluan olla hyvä kaikessa! Juuri nyt nautin erityisesti Photoshopin käytöstä, sillä sen avulla voi luoda mahtavia juttuja. Tulevaisuudessa on kuitenkin paljon odotettavaa. Teknologia kehittyy jatkuvasti, ja se on todella mielenkiintoista. Olen erittäin kiinnostunut digitaalisesta suunnittelusta, joka kasvaa jatkuvasti. Tekoäly ei vie työpaikkojamme, mutta se on loistava apuväline asiakkaitamme varten.”