1. Sisältö ratkaisee

Ihmiset ovat ennen kaikkea virittäytymässä kuulemaan mielenkiintoista ja relevanttia sisältöä. Mieti kenelle suuntaat tilaisuuden, ja rakenna sen pohjalta tapahtuma, joka on heidän aikansa arvoinen ja tuo lisäarvoa heidän työpäiväänsä.

2. Kuka on äänessä?

Anna asiantuntijoiden puhua. Yleisösi on (enimmäkseen) puolellasi. Ihmiset ovat aina kiinnostuneita muista ihmisistä. Älä pelkää antaa persoonallisuutesi, mielipiteidesi ja oivallustesi näkyä. Ihmiset haluavat kuulla mitä sinulla on sanottavana.

3. Webinaari ei ole esitelmä

Rakenna visuaalisuus ja esitysmateriaalit sillä ajatuksella, että valmis tuotos on enemmänkin esitys kuin luento. Minimoi pitkän tekstin käyttö ja pyydä meiltä apua vaikuttavaan visuaaliseen toteutukseen!

4. Muista mittasuhteet

Kaikkien live-verkkotapahtumien ei tarvitse olla suuria studiotuotantoja. Tunnista, milloin mennä isosti ja milloin riittää virtaviivaisempi lähestymistapa. Varmista, että virtuaalitapahtumasi yleisö ja sisältö ovat kohdillaan.

5. Teknologia on ystäväsi

Webinaarin tuottamisen ja hostauksen ei tarvitse olla monimutkaista tai kallista. Voit käyttää monia valmiita työkaluja ja alustoja, ja kännykkäkameroillakin saa ihmeitä aikaan!

Lue myös

Linkistä pääset lukemaan lisää yhdestä tämän vuoden suurimmasta virtuaalitapahtumasta, jonka tuotimme Metsä Fibren Rauman sahalle.