Brandkind People: Sanna Ra
Sanna Ra on Brandkindin tuorein vahvistus. Hän on erikoistunut suunnittelemaan ja toteuttamaan markkinointi- ja yritysviestintää, jossa keskitytään kestävyyteen ja vastuullisuuteen.
Timantit syntyvät paineen alla
Sannalla on taustaa sekä journalismissa että kansalaisjärjestöjen viestinnässä. Työskenneltyään vuosia ulkomailla Egyptissä ja Israelissa/Palestiinassa ulkomaankirjeenvaihtajana ja työskenneltyään kansalaisjärjestöjen, kuten Punaisen Ristin kansainvälisen komitean (ICRC), kanssa Sanna kiinnostui sosiaaliseen vastuuseen ja kestävyyteen liittyvistä teemoista. Joten, kuten voitte kuvitella hänen taustastaan, työskentely nopeatempoisessa korkeapaineisessa mainonnan maailmassa on osoittautumassa hänelle helpoksi.
Hän kehittää kanssamme ymmärrystään tehokkaasta viestinnästä, johon kestävä kehitys ja ESG-teemat liittyvät olennaisesti. Hän on suorittaa parhaillaan sertifikaattia Aalto-yliopiston Ammatillisen kehityksen ohjelmasta erikoistuen projektinhallintaan ja kestävään kehitykseen. Tämän ohjelman kautta meillä oli alun perin onni tutustua häneen. Brandkind ottaa mielellään vastaan uusia työntekijöitä, joilla on tuoreet näkökulmat ja vahvat ammatilliset taustat.
On paljon hyviä tarinoita, jotka pitää kertoa
Hän on viestinnän ammattilainen, joka on nähnyt omakohtaisesti kaiken sen hyvän, mitä kansalaisjärjestöt ovat tehneet sosiaalisen ja ympäristövastuun suhteen. ”Jos haluamme muuttaa maailmaa parempaan suuntaan, muutos on suurelta osin yritysten käsissä. Monet suomalaiset B2B-yritykset tekevät jo paljon ja monesti niillä on johtoasema oman toimialansa ESG:hen liittyvissä parannuksissa. Haluan olla mukana kertomassa tätä positiivista tarinaa suuremmalle globaalille yleisölle”, Sanna kertoo, kun häneltä kysytään siirtymisestään B2B-markkinointiviestinnän maailmaan.
On upeaa päästä työskentelemään luovuuden ja kirjoittamisen parissa. Tällaiseen luovaan tiimiin mukaan pääsy on todella inspiroivaa. Tiimi tuo kaikkien parhaat puolet esiin, ja johtaa lopulta parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen teille, asiakkaillemme.
Hänen journalistinen taustansa antaa hänelle kaksi taitoa, joista on suurta hyötyä hänen uudessa roolissaan; vahva ymmärrys tarinankerronnan voimasta ja terävä mieli, joka innostuu kysymysten esittämisestä ja syvälle tarinan takana oleviin yksityiskohtiin ja taustoihin pureutumisesta. Uudessa viestintäkoordinaattorin roolissaan hän keskittyy sekä laadukkaaseen sisältöön että aikataulutettuun projektien toteutukseen. Hän on käytännönläheinen tyyppi, joka ei pelkää kääriä hihojaan ja ottaa vastuuta kaikista hänelle osoitetuista projekteista.