Luova visualisti

”Yhteiset arvot ovat tärkeitä erityisesti globaaleille yrityksille. Siksi konseptointi on todella tärkeää välitettäessä arvoja sisäisesti koko henkilöstölle”, Anu sanoo. Hän on työskennellyt B2B-markkinoinnin parissa lähes koko työikänsä, ja Brandkindillä hän on erikoistunut brändäykseen ja sisäiseen viestintään. ”Tehtäväni on visualisoida viestit, mutta en koskaan yksin – tämä on aina tiimityötä”, hän sanoo vaatimattomasti.

Monta viestiä yhdessä

Visuaalisuus on tietysti olennainen osa viestintää, johon koko konsepti tai brändi voi nojata. ”Sanojen ja kuvien työstämistapa luovana konseptina tuovat vaikuttavuutta. Tämä pätee erityisesti teknisillä aloilla, missä informaatio ja prosessit voidaan esittää selkeämmin graafisesti.”

Anua kiinnostaa erityisesti yhtenäinen, tehokas viestintä, joka on vahvasti tunnistettavissa ja läsnä kaikissa kampanjan elementeissä. ”Konseptisuunnittelu ja visualisointi ovat brändinhallinnassa avainasemassa. On tärkeää, että brändin ulkoasu on yhtenäinen. Tuemme asiakkaitamme tässä kumppaneidemme, kuten Frontifyn, kanssa.”

Viime kädessä Anun mielestä asiakkaan ymmärtäminen ja yhdessä kasvaminen ovat paras tapa luoda tehokkaita sisältöjä. ”Olen ollut erittäin onnekas, koska olen saanut työskennellä brändien kanssa, joilla on jo pitkä historia. On ollut hienoa olla mukana rakentamassa heidän tulevaisuuttaan. Brändin on oltava riittävän joustava, jotta säilyy kiinnostavana ja eheänä muuttuvassa maailmassa.”

Inspiraation ympäröimä

Anun kuivaa huumorintajua ja hyväntuulisuutta arvostetaan Brandkindilla. Kokeneen visualistin puoleen kannattaa kääntyä, jos on jumissa työtehtävässä tai tarvitsee skarppia näkemystä. Hänellä on taito luoda yhteys yleisön mielentilaan ja vastata heidän tarpeisiinsa.

Kuten kaikki parhaat luovan työn tekijät, Anu saa inspiraatiota eri lähteistä, jotka yhdistyvät kokonaisvaltaiseksi ajattelutavaksi. Hänen luovuutensa keskeinen ajuri on meitä ympäröivä elinympäristö ja arkkitehtuuri. Kaupunkisuunnittelu ja urbaanit ympäristöt ovat lähellä hänen sydäntään. ”Meidän pitäisi miettiä, miten haluamme elää ja miten rakennamme meille hyvän elinympäristön”, Anu sanoo. ”Samalla tavalla meidän on ymmärrettävä yleisömme arkiympäristöä, jotta voimme koskettaa heidän tunteitaan.”