”Edellisestä brändiuudistuksesta oli kulunut kymmenen vuotta”, kertoo Pesmelin markkinointijohtaja Ilkka Hiirsalmi. ”Se on tietysti pitkä aika yrityksen liiketoimintaympäristössä. Työkalumme asiakkaiden tavoittamiseksi olivat vanhentuneita, koska digitaalinen markkinointi ja viestintä ovat kehittyneet niin nopeasti viime aikoina.”

Jokaiselle kiinnostavaa sisältöä

Yhtiöllä on maailmanlaajuisesti kolme kohdealuetta: sellu- ja paperi-, metalli-, ja renkaidenvalmistusteollisuus. Mittavana haasteena oli siis kommunikoida tehokkaasti näiden kolmen eri ryhmän kanssa.

”Halusimme todella pitää huolen, että kaikki kolme, hyvin erilaista asiakassegmenttiä saavat tasa-arvoisen näkyvyyden”, sanoo Brandkindin planner Petri Laine. ”Mietimme, miten sisältöä luodaan niin, että kun sellu- ja paperiasiantuntijat lukevat sitä, tuntuu siltä, että se on suunnattu heille ja sama muille toimialoille.”

Pesmelin liiketoiminta on laaja-alaista, sillä se toimittaa asiakkailleen täysin automatisoituja pakkaus-, varastointi- ja logistiikkajärjestelmiä sekä niihin liittyvää ohjausautomaatiota. Jotta Pesmel voisi tarjota asianmukaista ja tehokasta viestintää asiakkailleen, se tarvitsi yhtä laajaa brändin muokkausta.

Uusi näkökulma pitkään toimineeseen brändiin

”Sovimme Brandkindin kanssa kattavasta brändiuudistuksesta, jossa digitaalinen viestintämme, verkkosivustomme ja muut materiaalimme uudistettaisiin”, Hiirsalmi kertoo. ”Tiivistetysti sanottuna: kaikki muu on saanut uuden ilmeen paitsi yrityksen logo. Lisäksi olemme saaneet heiltä apua muun muassa sosiaalisen median käyttöön.”

Se, että Brandkind tarjoaa joustavaa ja ammattitaitoista palvelua, antaa Hiirsalmelle mielenrauhan. Hän voi luottaa siihen, että Pesmelin viestintätarpeet ovat ammattilaisten käsissä.

”Konkreettisia etuja on saatu siitä, että saamme sisällön, visuaalisuuden ja kaikki tarvitsemamme työkalut samalta toimittajalta”, hän toteaa. ”Brandkindin asiantuntemus on ensiluokkaista ja palvelualttius kiitettävää. Arvostamme erityisesti sitä, että voimme työskennellä asiantuntevan tiimin kanssa, joka voi auttaa meitä myös lyhyellä varoitusajalla.”

Brandkind tukee ja kehittää asiakkaidemme markkinointiviestintää. Kumppanuutemme Pesmelin kanssa osoittaa, kuinka myös pitkään markkinoilla toimineet yritykset voivat hyötyä tuoreesta näkökulmasta viestinnässään, hyödyttäen meitä kaikkia.